vrijdag 4 januari - Reisverslag uit Baiersbronn, Duitsland van Ria - WaarBenJij.nu vrijdag 4 januari - Reisverslag uit Baiersbronn, Duitsland van Ria - WaarBenJij.nu

vrijdag 4 januari

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

04 Januari 2013 | Duitsland, Baiersbronn

Onze laatste dag. Ik heb nog een leuk uitstapje. We rijden naar Triberg. Iets verder rijden dan andere dagen, maar we hebben een luisterboek in de auto, dus vinden we het niet erg om wat langer onderweg te zijn.

De belangrijkste bezienswaardigheid van Triberg is de waterval Over zeven opeenvolgende treden stort het water van de Gutach 163 meter naar beneden en vormt de hoogste waterval van Duitsland. Rond de waterval is een wandelroute die we natuurlijk lopen. Daarna wandelen we nog naar een volgend dorpje, waar de grootste koekoeksklok van de wereld te bezichtigen moet zijn. Helaas, tussen de middag gesloten. Uit deze omgeving komen ook de alom bekende koekoeksklokken. Er zijn hier maar liefst zeven fabrieken en je kunt ook in de winkels in de Hauptstrasse niet om de klokken heen. We lopen nog even een mooie kerk binnen.

Na wat te hebben gegeten, bezoeken we het Schwarzwaldmuseum met een bezienswaardige collectie van veel dingen die met het Zwarte Woud te maken hebben. De Schwarzwaldspoorlijn, die juist hier in de buurt een paar ongelooflijke ingewikkelde lussen moet maken. Er is veel klederdracht, klokken, mineralen en draaiorgels. Allemaal zeer de moeite waard. Het is al tegen vieren als we huiswaarts gaan, gelukkig geen mist of ijzel onderweg. Heel de dag was wat bewolkt en af en toe wat regendruppels, maar we hebben het best goed getroffen.

Thuis tijd om te lezen. Om antwoord te geven op vragen: ja, de dikke boeken komen dagelijks aan de beurt. Peter heeft het boek, waar hij thuis mee bezig was, bijna uit. Ik heb 200 bladzijden gelezen in mijn nieuwe boek en beiden hadden ook nog wat tijdschriften, maar daar hadden we eigenlijk geen tijd genoeg voor. Schilderen of tekenen lijk ik alleen in de zomer te doen. Meestal buiten. Is dus nog niet zo’n grote hobby van me, schrijven gaat me beter af, maar buiten mijn dagboek heb ik niet veel geschreven.

Leuk dat jullie weer meereisden, het is gezellig om jullie om ons heen te hebben.

• 04 Januari 2013 - 18:46

Jan:

Ik heb jullie elke dag gevolgd; leuk!

• 04 Januari 2013 - 20:00

Marcelle:

Het was weer fijn om je verslag te lezen, je bent er goed in. Je verslaat de historie, persoonlijke belevenissen en de omgeving en dit alles aantrekkelijk neergezet voor je volgers.
    Tot de volgende vakantie en goeie reis naar huis!

• 04 Januari 2013 - 20:20

Miranda:

Ik heb natuurlijk ook alles gelezen. Het is leuk om zo te zien wat jullie meemaken en op de hoogte te blijven. Je hoeft niet meer te bellen als je thuis bent hoor, hihi. Niets te vertellen ;-)
    Een veilige reis naar huis en dan een gezellige zondag. De na-geniet-dag hoort er ook nog bij.

• 04 Januari 2013 - 21:40

José:

Leuk dat jullie het zo goed naar je zin hebben gehad. Goede reis naar huis.

• 05 Januari 2013 - 00:34

Leny:

Weer allerlei wetenswaardigs te weten gekomen van jou over dit plaatsje. Leuk was het om jullie te volgen. Goede reis naar huis en tot ziens.

• 05 Januari 2013 - 12:11

Fram:

Rijd voorzichtig :-) met veel plezier weer mee op vakantie geweest, op naar de volgende ;o)