Donderdag 19 juni - Reisverslag uit Bagni di Lucca, Italië van Ria - WaarBenJij.nu Donderdag 19 juni - Reisverslag uit Bagni di Lucca, Italië van Ria - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 juni

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

19 Juni 2014 | Italië, Bagni di Lucca

Donderdag 19 juni

Onze laatste dag in deze omgeving. Nu moeten we toch eigenlijk ook naar Pisa. De wandelingen die niet te zwaar zijn in de buurt zijn op. Van Pisa heb ik nog een stadswandeling. We kunnen de auto kwijt vlak bij het station en daarvandaan wandelen we de stad in. Pisa is anders dan de andere steden die we de laatste dagen hebben bezocht. Veel drukker, veel verkeer en erg veel toeristen overspoelen de stad.

De wandelroute leidt ons gelukkig door wat rustigere straten en al snle komen we bij een prachtig kerkje dat aande rivier de Arno staat. Ik heb op dit moment mijn reisgids niet bij de hand, dus ik verzuim het om de juiste namen te noemen. Ik heb namelijk een goede hoop dat ik dit vandaag nog kan versturen, dus kan ik niet al te kieskeurig zijn. Het kerkje schijnt gebouwd te zijn om een doorn van de doornenkroon van Christus te bewaren. Het is een erg mooi bewerkt kerkje met veel marmer en veel krullen, beelden en versieringen. Jammer genoeg is het gesloten, aan de steigers te zien wordt het gerenoveerd.

We wandelen over de brug, die de Arno overspant en genieten van het prachtige uitzicht. In Florence zijn we ook al eens de Arno overgewandeld en de sfeer doet er wel een beetje aan denken. Door smalle straten komen we bij een botanische tuin, die heel oud schijnt te zijn. Heb ik nou goe onthouden de oudste ter wereld? In ieder geval heerlijk om even een rustpauze te nemen, te kijken en wat te zitten lezen op een bankje, dat vinden we beiden altijd heerlijk op onze reizen.

We gaan weer op stap en eten ergens een simpel broodje. Ja ook die zijn hier lekker. Een paar honderd meter verder komen we bij het 'Plein de wonderen'. Tja in het Italiaans klinkt dat mooier, maar ja, dat reisgidsje heb ik nu niet. Hier staan de belangrijkste gebouwen bij elkaar. De dom, de doopkapel en natuurlijk de scheve toren. Het zijn allemaal prachtige gebouwen, veel marmer in verschillende kleuren, veel versieringen. Het is er erg druk en veel mensen doen hun best originele foto's te maken. Wij maken natuurlijk ook foto's en films en gaan daarna weer langs kleine straten terug naar de Arno. Onderweg nemen we op een terrasje een heerlijke ijscoupe, we hebben tenslotte zeer matig geluncht. Daarna slenteren we naar de parkeergarage terug en vervolgens rijden we nar ons eigen berg. Pisa was vreemd valk na al die bergen de laatste tijd. Ondanks de 25 graden hebben we het ook helemaal niet te warm gehad vandaag.

Onderweg nemen we nog een leespauze bij de duivelsbrug, want we willen in het lekkere restaurant gaan eten, dat ons op de eerste avond ook al zo goed is bevallen. Daar mag je voor acht uur niet aankomen. We zijn toch wat te vroeg en op het terras schrijf ik het dagboek voor vandaag. En nu maar hopen dat ik het ook verzonden krijg vanuit dit plaatsje.

Ja, heerlijk gegeten. We waren bijna klaar toen er werd voorgesteld het grote scherm te laten zakken voor het voetballen. Er waren niet veel gasten. Nu zit ik in een andere ruimte nog even dingen te versturen en mailtjes te beantwoorden.

Morgen trekken we verder, ook geen internet. Peters mobieltje weer aangevuld, dus we zijn niet helemaal onbereikbaar hoor. Geen bericht goed bericht. Ik stuur dit ongecontroleerd nog snel even door, ik heb hier verbinding via het restaurant. Ik zie wel wanneer jullie weer wat horen.

  • 20 Juni 2014 - 10:46

    Marcelle:

    Dankzij Google: "Piazza dei Miracoli"! in het Italiaans klinkt dit inderdaad mooier. Lastig als er niet overal netwerk is. Zoiets verwacht je niet in een Europees land. Of zijn we in Nederland verwend met WiFi in horeaca, openbare gelegenheden en zelfs in de trein.
    Ik lees alsmaar van heerlijk eten en goed weer... hou vol :)

  • 20 Juni 2014 - 12:53

    Miranda:

    Gezellig om weer wat te horen/lezen. Natuurlijk: geen bericht, goed bericht. Toch is het vreemd om niet snel te mailen of appen. We zijn nu al verwend met al die luxe hier :-) Bij de doorn van Jesus denk ik weer aan de doorn van Nienke. De huisarts heeft die er van de week proberen uit te halen, maar dat lijkt niet gelukt. Als hij er niet vanzelf uitkomt deze dagen moeten we naar de chirurg... :-(

  • 04 Juli 2014 - 17:06

    Leny:

    Ja, Pisa is een druk stadje. Iedereen schijnt tegen de scheve toren gefotografeerd te willen worden. Wij hebben dat toen bewust maar niet gedaan.
    Ik heb er op een marktje wel een hele mooie tas kunnen kopen. Prachtig souvenir.
    Ook in Duitsland is internet dun gezaaid. Had ik van zo'n land ook niet verwacht.
    Ik ben sinds zondag thuis en ben alle dagen, die ik nog niet had kunnen doen, nu aan het afwerken en versturen. Morgen ga ik nog twee weekjes kamperen in Nederland. Eerst met Lida, dan met Roan. Dus de rest houd je nog tegoed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ria

Welkom bij mijn reisdagboek Het is de bedoeling om tijdens het reizen hier dagelijks wat te schrijven, zodat je ons een beetje kunt volgen. Natuurlijk ga ik ook proberen wat foto's te plaatsen tijdens onze reis.

Actief sinds 28 Feb. 2010
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 117484

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 10 Juli 2016

Frankrijk te ku(n)st en te keur

04 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Wij Willen Winter

02 Juli 2015 - 17 Juli 2015

Naar het land van vuur en ijs.

12 Februari 2015 - 17 Februari 2015

Winterreisje

17 September 2014 - 21 September 2014

Boemelen in Boedapest

07 Juni 2014 - 04 Juni 2014

Toerist in Toscane

25 April 2014 - 29 April 2014

Met het Kamerkoor op stap

18 April 2014 - 21 April 2014

Zilte kunst

16 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Herfstig Leuven

16 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Waarom niet Frankrijk!

29 December 2012 - 05 Januari 2013

Zwarte Woud een sneeuwvakantie

06 Juli 2012 - 09 Juli 2012

Zingen in Parijs

09 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Van oost naar west

30 December 2011 - 06 Januari 2012

Vogezen

13 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

met de wind in de rug

09 Juni 2011 - 01 Juli 2011

Terug naar de Azuleo

29 April 2011 - 03 Mei 2011

Concertreis

11 Augustus 2010 - 20 Augustus 2010

Fietsen in Nederland

24 Juni 2010 - 28 Juni 2010

Snoepen van Florence

25 Maart 2010 - 09 April 2010

Suriname

Landen bezocht: