06 vrijdag - Reisverslag uit Bueu, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu 06 vrijdag - Reisverslag uit Bueu, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

06 vrijdag

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

17 Juni 2011 | Spanje, Bueu

Als ik wakker word, zie ik de zon. Hoera, vandaag kunnen we vast overvaren naar één van de mooie eilanden. We kleden ons aan, maar het begint steeds meer te betrekken. Koud is het niet, maar voor de zekerheid kijk ik toch maar even op de Spaanse buiënradar. Bewolking en vanmiddag kans op een flinke bui. Temperatuur 15 tot 18 graden. Tja, sta je dan met je leuke witte broek en dat nieuwe shirtje… Bij slecht weer váren die boten niet eens.

Niet voor één gat te vangen, verkleden we ons en gaan met de auto naar Ourense. De afstanden vallen hier steeds tegen, maar gelukkig hebben we nog ons luisterboek (De gelukkige huisvrouw van Heleen van Royen, eerder luisterden we al neer ‘Hersenschimmen van Bernlef).

Deze stad is sinds de oudheid al bekend om zijn warmwaterbronnen. Het kuuroord, ligt nu wat buiten de stad en krijgen we niet te zien, maar de monumentale binnenstad is ook de moeite waard. Er zijn een paar kerken, waarvan er één echt uitspringt. De San Martino is een lust voor het oog. Hoewel wat kleiner dan die we gisteren in Santiago zagen, vind ik deze misschien nog wel mooier. Het vertoont een mengeling van stijlen. Binnen zijn vooral de barokke kapellen, de koorstoelen en het altaar prachtig om te zien. Hoogtepunt is echter de ‘Pota do Paraíso, een prachtig bewerkt potaal vlak naast de ingang. De staten en pleinen rondom de kerken zijn rustig en aanganaam. We vinden weer een heerlijk plaatsje voor de lunch en zoeken dan de auto weer op.

Op de terugweg valt een forse bui, maar als we bij ons volgend uitstapje komen, is het weer droog. We gaan nog even een kijkje nemen bij O Rial, een landgoed. Dat is mooi, maar moet nodig een goede restauratie hebben, de tuinen zijn echter wél mooi onderhouden en aangenaam om te wandelen.

Jammer van het gemiste boottochtje, in een waterrijke omgeving als deze, hoort het er eigenlijk bij, maar onze dag is toch weer goed. Voor het eerst is een avond te fris om buiten te blijven, ik zit nu binnen en Peter sluit de dvd recorder aan. Brrr een film van Stephen King.

• 17 Juni 2011 - 20:37

Tiny:

Ha, een vroegertje!
    Nou, voor het weer had je niet zo ver hoeven te reizen hoor. Zulk weer hebben wij hier ook.
    Ik ga duimen voor wat meer zon voor jullie.
    Fijn weekend mensen en tot morgen, hoop ik.

groetjes en slaap lekker.
    Tiny

• 17 Juni 2011 - 21:39

Miranda:

Ik had gemist waar je nou eigenlijk heen wilde varen, maar nu weet ik het. Jammer dat het weer niet is gelukt... Hopelijk morgen droog en zonnig (of gaan jullie alweer verder?)
    Ik probeer morgen wat uitgebreider te mailen, maar hier alles goed (het begin van onze nieuwe tuin ligt er!!)

• 18 Juni 2011 - 09:16

José:

Jammer van het boottochtje, maar gelukkig hebben jullie mooie alternatieven gevonden. Je moet maar denken bloedheet is ook niet leuk.

Groetjes,

• 18 Juni 2011 - 14:23

Monique De Rijk:

jammer van het weer. niet elke dag kan
    (ook op vakantie) top zijn.
    groetjes Monique

• 19 Juni 2011 - 09:03

Edith:

Jammer dat het boottochtje in het water is gevallen. Maar jullie zijn niet voor een gat te vangen en amuseren je toch wel. Leuke foto van jou tussen die prachtige Hortensia's. Groetjes

• 19 Juni 2011 - 11:30

Leny:

Een paar dagen weg en wat er dan allemaal in Spanje met jullie gebeurt... Ja Ria, jij hebt toch wel aantrekkingskracht voor koeien. Dat wisten we wel! Fijn te horen dat jullie lekker vakantie vieren en het ook met lopen goed blijft gaan. Ik blijf jullie met belangstelling volgen.