05 Woensdag - Reisverslag uit Bueu, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu 05 Woensdag - Reisverslag uit Bueu, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

05 Woensdag

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

15 Juni 2011 | Spanje, Bueu

Als ik uit het raam naar het mooie uitzicht wil kijken, blijkt het verdwenen. Dikke wolken hangen boven de Ría. De temperatuur is nog prima, dus kunnen we lekker buiten ontbijten. Vandaag krijgt de auto een dagje rust en we gaan lopend op stap. We kuieren langs het water en blijven overal staan om van alles te bekijken. Eigenlijk willen we overvaren naar één van de eilanden, maar door de zware bewolking, waar af en toe een spat uitvalt, vinden we dat een beetje zonde. We kijken een tijdje in de haven rond en gaan dan weer door. De kust vertoont een grillig verloop, een beetje fjordachtig. Misschien kunnen we zo langs de kant van het water over de weg wel doorlopen tot Pontevedra?

Na tweeënhalf uur gewandeld te hebben, worden we toch wat moe. Zou er hier geen bus rijden? We zien wel bushokjes, maar daar staat verder niets vermeld. Ik kijk toch regelmatig achterom, je weet maar nooit. Soms lopen we langs de weg en soms buigen we wat af naar het water. Daar moet het, gezien de vele parkeerplaatsen die daar op grasveldjes gecreëerd zijn, bij goed weer behoorlijk druk zijn. Nu is het er stil en mooi. We lopen weer wat meer naar de weg toe, ik word nu toch wel erg moe. De volgende halte is vlak naast een restaurantje. Het begint zachtjes te regenen.
“Peter, kun jij in je beste Spaans eens vragen of ze weten wanneer er een bus komt? Als we een halfuurtje moeten wachten, drinken we gelijk een kop koffie”. Peter vindt dat heerlijk, om in voor hem onbekende talen, uit te zoeken hoe hij dat zal vragen.
“Ik blijf wel op de uitkijk staan, als ik een bus zie komen, ga ik je hard roepen”.
Het is niet te geloven, maar als Peter nét binnen is, zie ik een bus aankomen. Ik gil Peter naar buiten en we laten ons comfortabel verder rijden. Het was nog een ruim half uur met de bus…

In Pontevedra regent het nog steeds een beetje. We lopen een lange straat door en vinden een plekje om koffie te drinken. Het aardige meisje wijst ons de weg naar het oude centrum en de regen stopt. Deze stad heeft een roemrijke geschiedenis dankzij de scheepvaart. Met zijn oude centrum van galerijstraatjes en pleinen met eenvoudige, maar met devotie gebeeldhouwde calvaries en wegkruisen is het een aantrekkelijke stad (dit was een stukje uit mijn reisboekje). Het weer knapt op en we lopen door het mooie oude centrum. We eten op een terrasje een smakelijke salade en gaan weer verder. Om halfzeven kunnen we met de bus terug naar ons eigen stadje. We nemen gelijk wat boodschappen mee en dan is het nog een halfuurtje lopen naar huis. Snel nog een eenvoudig maaltje koken, het is al halfnegen.

• 15 Juni 2011 - 21:17

Miranda:

En dat is vakantie? Het lijkt mij iemand afbeulen;-) Zo ervaar je een ander land echt, heerlijk:-)

• 15 Juni 2011 - 21:36

Tiny:

Mijn 'bedtime story' weer gelezen. Ik wachtte erop.

Jullie komen zo ontspannen over in je stukjes. Helemaal op elkaar ingespeeld.
    Ik hoop nog veel te kunnen lezen.
    Hier gaat alles zijn gangetje.

Groetjes
    Tiny

• 16 Juni 2011 - 08:11

Monique De Rijk:

gelukkig was het droog toen jullie die tocht ondernamen. Hier valt het met bakken uit de lucht.
    Het lijkt me een prachtige omgeving
    zo te zien op de foto's.
    veel plezier verder
    Monique

• 16 Juni 2011 - 17:46

Marcelle :

Leuk, nu foto's erbij.
    Dankje voor de verjaardagskaart!