11 februari donderdag - Reisverslag uit Senja, Noorwegen van Ria - WaarBenJij.nu 11 februari donderdag - Reisverslag uit Senja, Noorwegen van Ria - WaarBenJij.nu

11 februari donderdag

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Februari 2016 | Noorwegen, Senja

We hebben gescheiden geslapen, Peter in het ziekenhuis en ik in het hotel. Gisteravond nog wat spullen gaan brengen en een poosje gebleven. Om 11 uur was ik in het hotel terug.

Vanmorgen, al lekker op tijd, vond de arts dat een operatie niet nu direct nodig was. Met de nodige medicijnen kunnen we de reis voortzetten. De husky's hebben vanmorgen vergeefs op ons gewacht. Geen sledetocht ditmaal. Die excursie hebben we moeten overslaan. Zonde, maar het had zoveel erger kunnen zijn. We mogen ook niet verwachten steeds maar te reizen zonder problemen. Peter is al voor tien uur terug, ik hoefde hem niet op te halen, maar stond natuurlijk wel bij de bushalte op hem te wachten. Al snel zijn we weer op de been.

We wandelen lekker een tijd. We bezoeken het kunstmuseum dat een nieuwe expositie aan het inrichten is. De enige toegankelijke verdieping biedt een klein aantal prachtige werken. Eenmaal weer buiten zie ik even een stukje blauwe hemel, voor het eerst sinds dagen. Achter me trekt een donkergrijze wolk met spoed naar ons toe. Even later sneeuwt het heel hard. De wind trekt aan en we hebben echt de winter, waar we naar op zoek zijn geweest, gevonden.

We kuieren heerlijk door de sneeuw. Veel bezienswaardigheden zijn er niet meer. Tromsø is leuk als je ook al de excursies doet, maar 'alleen maar de stad' is voor ons leuk door die grote sneeuwbui. We drinken tussendoor een kop koffie en genieten van dit echte winterweer. Uiteindelijk komen we terug bij het hotel waar onze bagage is opgeslagen. Na een heerlijk kop warme chocolade trekken we onze koffers door de verse sneeuw naar de aanlegsteiger van een expresboot. Om kwart over vier brengt deze ons, en nog 248 anderen, van Tromsø naar Finnsnes.

Bij de haven worden we opgehaald om ons in drie kwartier rijden door een donker, maar sprookjesachtig sneeuwlandschap naar het hotel te brengen. Tegen zeven uur komen we daar aan. Dat komt mooi uit, want het diner is ook om zeven uur en zit deze dagen bij ons arrangement inbegrepen.

Senja is het op een na grootste eiland van Noorwegen. Het prachtige Senja kent (nog) relatief weinig buitenlandse bezoekers, zeker omdat het in de meeste reisgidsen niet wordt beschreven. Omdat ons werd aangeraden een up-grade te doen voor dit hotel, omdat de kamers erg klein waren, hebben we nu een grote kamer. Het is eigenlijk een appartement, het ziet er nieuw uit, heeft een prachtige, volledig ingerichte keuken, een badkamer en grote ramen aan de kant van het water. Dus een uitzicht...nou dat moeten we afwachten, want het is nu natuurlijk stikdonker. Ik zal een reclamefoto erbij plakken, dan kan ik iedereen eens lekker jaloers maken. De komende maanden kom ik niet meer terug, het is hier zó mooi...

Wij zitten nu in het plaatsje Hamn, dat op mijn kaartje niet eens herkend wordt. Het hotel is Hamn i Senja.

• 11 Februari 2016 - 22:34

Leny:

Wat fijn dat jullie je reis kunnen voortzetten, in een winters landschap.
    Jullie mogen gerust nog even wegblijven. Ik volg wel.
    Groetjes

• 11 Februari 2016 - 22:36

Miranda :

Nu mis ik die reclame foto...... Morgen willen we dus echte foto's!

• 12 Februari 2016 - 07:16

Fieke:

Nou dit hoogtepunt hebben jullie toch bereikt. Hoop dat verder alles weer goed gaat en jullie van deze prachtige plek genieten.

• 12 Februari 2016 - 07:51

Marcelle:

Fijn, weer samen. En een pak sneeuw.
    Ik krijg het al koud bij het zien van je foto's. Heel mooi allemaal, vooral de haven. Wat een bijzondere reis is dit toch. Geniet, groetjes.

• 12 Februari 2016 - 15:05

Rina Langen:

Nou dat was even een spannende nacht zo gescheiden. Gelukkig zijn jullie weer samen op de been en genieten jullie van de sneeuw en elkaar. Het lukte gisteren niet om een reactie te plaatsen.
    Maar we blijven jullie volgen en wensen jullie een gezonde vakantie met veel sneeuw. Groetjes....

• 14 Februari 2016 - 12:30

Sila:

Ik ben blij dat jullie de vakantie door kunnen zetten. Als ik naar je foto's kijk word ik blauw van kou.
    Maar ik gun jou uit met hart veel plezier in je geliefde sneeuw.
    sila.